Špur, Geometrija kotača, Optika vozila za osobna i kombi vozila na najmodernijem 3D uređaju
Posjedujemo najmoderniji 3D uređaj za podešavanje geometrije vozila JohnBean V2380
AC400 SUSTAV ZA STEZANJE KOTAČA BEZ DODIRA-OŠTEĆENJA FELGE
Kod nas možete na jednom mjestu: kupiti dijelove ovjesa, zamjeniti dijelove ovjesa, popraviti dijelove ovjesa.
Radimo optiku na najduljim kombi vozilima do 5,5m osovinskog razmaka i do 5t ukupne mase imamo adaptere za vozila sa stražnjim duplim kotačima
Koliko ste puta čuli te dvije čarobne riječi…jednostavnije nazvane „špur“ kotača..Oku nevidljivo, ali izuzetno bitno fino mehaničko podešavanje vozila.U osnovi, geometrija kotača sastoji se od tri kuta (špura – nagiba – zatura) koji moraju biti međusobno usklađeni da bi vam vozilo bilo stabilno te da vam se gume ne bi prebrzo nejednako potrošile.
Geometrija kotača namješta se na desetinku milimetra, a ako nije u redu u stanju je „pojesti“ nove gume već za manje od 1000 km..ono što je izuzetno bitno naglasiti je da geometrija kotača, ma kako loša bila, ne može tresti volan u vožnji. U tom slučaju problem je negdje drugdje.
Zašto je podešavanje geometrije važno?
Ako primijetite da vaše vozilo zanosi udesno ili ulijevo kad na jedan kratak trenutak pustite kolo upravljača dok vozite ravno morate provjeriti geometriju svojih kotača. Podesite geometriju kotača, odnosno podesite dijelove prednjeg i stražnjeg ovjesa. Ako vaše vozilo nije ispravno podešeno to može uzrokovati preuranjeno trošenje pneumatika.
Uvijek provjerite geometriju kotača u sljedećim slučajevima:
- nakon što udarite u nešto
- ako primijetite neuobičajeno ili nepravilno trošenje pneumatika
- ako primijetite vučenje vozila u stranu
- kolo upravljača ne vraća se s lakoćom u prvotni položaj nakon zakretanja ili se zakreće dok vozite ravno
- kad kupite novi komplet pneumatika i želite da vam traju što dulje
- nakon zamjene sastavnog dijela ovjesa ili upravljačkog mehanizma
Na većini vozila, geometrija se istražuje od samog uzroka kako bi se smanjilo trošenje i habanje i povećala udobnost vozača i putnika. Pravilno podešena geometrija 4 kotača smanjuje trošenje pneumatika i povećava njihov vijek trajanja, poboljšava njihove performanse i doprinosi uštedi goriva. To podešavanje također poboljšava ponašanje vozila na cesti i povećava sigurnost jer smanjuje vučenja u stranu i zanošenja vozila.
Kako dolazi do toga da se geometrija kotača poremeti?
Geometrija se može poremetiti prilikom udarca u kolnik ili naleta na udarnu rupu na cesti; u puno težim okolnostima poput prometne nezgode, u kojoj vaše vozilo zadobije udarac, također se može poremetiti geometrija kotača. Kad je geometrija kotača neispravna, rub pneumatika troši se brže što utječe na ponašanje vozila. To može uzrokovati potrebu za zamjenom pneumatika ranije nego što ste to sami planirali.
Obična nepravilno podešena geometrija može uzrokovati ozbiljne probleme!
Cilj geometrije kotača jest optimizirati držanje ceste i maksimalno produljiti vijek trajanja pneumatika.
Glavni razlozi zbog kojih geometrija kotača mora biti ispravno podešena:
- Uštedjet ćete
- Vaši pneumatici trajat će duže
- Vaše vozilo bolje će držati cestu i otpor gazećeg sloja bit će manji